Aardrijkskundeklas
  • Nieuws
  • Quarantaineklas
  • Opdrachten
    • Conflictgebieden
    • Voedselverspilling
    • Supermarkt opdracht
    • Onderzoek ontwikkelingsland
    • Herontwerp Haarsekade
    • Aardrijkskunde draait door!
  • Centraal Examen
    • Begrippen
    • Samenvatting examenstof
    • Veel gemaakte fouten
  • TTO
    • 1 TTO >
      • C1: Earth in Motion
      • C2: Population and culture
      • C3: Climate
      • Natural Hazards
    • 2 TTO >
      • C3: Europe: from the mountains to the sea
      • C4: Globalization in Asia
      • Supermarket assignment
      • Landmarks assignment
    • 3 TTO >
      • C1: America
      • C3: India
      • Conflict areas
      • YouTube assignment
    • Trip to England 2TTO >
      • Information about the trip
      • Travel guide assignment
      • Canterbury assignment
      • Looking back
    • German and Dutch Pubquiz
  • Leertips
  • Video's
    • Aarde
    • Wereld
  • Dagexcursie Ardennen
  • Europareis Salzburg
  • Vakantie
    • Slovenië
  • Links
  • VR 360 graden
    • Vulkanen VR
    • Krottenwijken VR
  • Oefenexamen
  • Nieuws
  • Quarantaineklas
  • Opdrachten
    • Conflictgebieden
    • Voedselverspilling
    • Supermarkt opdracht
    • Onderzoek ontwikkelingsland
    • Herontwerp Haarsekade
    • Aardrijkskunde draait door!
  • Centraal Examen
    • Begrippen
    • Samenvatting examenstof
    • Veel gemaakte fouten
  • TTO
    • 1 TTO >
      • C1: Earth in Motion
      • C2: Population and culture
      • C3: Climate
      • Natural Hazards
    • 2 TTO >
      • C3: Europe: from the mountains to the sea
      • C4: Globalization in Asia
      • Supermarket assignment
      • Landmarks assignment
    • 3 TTO >
      • C1: America
      • C3: India
      • Conflict areas
      • YouTube assignment
    • Trip to England 2TTO >
      • Information about the trip
      • Travel guide assignment
      • Canterbury assignment
      • Looking back
    • German and Dutch Pubquiz
  • Leertips
  • Video's
    • Aarde
    • Wereld
  • Dagexcursie Ardennen
  • Europareis Salzburg
  • Vakantie
    • Slovenië
  • Links
  • VR 360 graden
    • Vulkanen VR
    • Krottenwijken VR
  • Oefenexamen
Aardrijkskundeklas

H4 NLT: zeespiegelstijging

PowerPoints lessen

hoofdstuk_2.pptx
File Size: 2282 kb
File Type: pptx
Bestand downloaden

hoofdstuk_3.pptx
File Size: 2156 kb
File Type: pptx
Bestand downloaden

Opdracht zeespiegelstijging

Vlak voor de sluiting van de school is er afgesproken dat we een verslag maken over de zeespiegelstijging in Nederland. Jullie hebben daarover niet de volledige instructie gekregen aangezien ik dat graag in de klas wilde aansturen. Maar op deze pagina staan de instructies en eisen voor de opdracht weergegeven. Voor vragen graag gebruik maken van de SOM mail. 

Hoofd- en deelvragen
Hoofdvraag:
Nederland en een stijgende zeespiegel: verliezen we straks ons land aan het wassende water?

Deelvragen:
1. Welke zeespiegelstijging kunnen we verwachten in Nederland als het gaat om de opwarming van de aarde?
2. Welke problemen zullen zich er voordoen in Nederland m.b.t. een stijgende zeespiegel?
3. Hoe kan Nederland zich beschermen tegen een stijgende zeespiegel?

Eisen
Het verslag dat je gaat inleveren is zelf geschreven en mag dus geen gekopieerde teksten bevatten. Natuurlijk mogen datagegevens wel overgenomen worden en mogen bronnen gebruikt worden. Andere eisen voor het verslag:
  • Je werkt individueel aan de opdracht.
  • 5 kantjes tekst. Dus 5 pagina's in Word. Dit is met de afbeeldingen en bronnen in de tekst.
  • De afbeeldingen en bronnen zijn relevant voor het verslag. Gebruik in de tekst een verwijzing naar de afbeeldingen en bronnen. Maak ook een bijschrift bij de afbeeldingen en bronnen. 
  • Zorg voor een evenredige verdeling van tekst over de deelvragen. Deelvraag 1 kan bijvoorbeeld niet twee keer zoveel tekst bevatten als deelvraag 2 of 3. 
  • De beantwoording op de hoofdvraag gebeurd in het einde in een conclusie. In dit deel je dus de bevindingen uit de deelvragen die antwoord geven op hoofdvraag.
  •  Er hoeven geen enquêtes, interviews, bijlages of reflecties aangeleverd te worden.
  •  Maak een bronnenlijst. Geef in het verslag aan waar je de gebruikte informatie hebt gevonden. Soms worden ook personen genoemd in een verslag en dan is het wel handig voor de lezer om te weten wie dat is en waar deze persoon aan verbonden is. 

Inleveren en cijfer?
Op 27 maart lever je het werkstuk in. Er staat dan een inleverperiode gereed op SOM. Het cijfer telt voor 1x mee voor het rapport. Daarnaast krijg je nog een SE maar de planning daarvan ligt nog niet vast. Je krijgt hier nog bericht over. Let op! het cijfer van dit verslag neem je dus niet mee naar jouw examendossier.